2015. május 10., vasárnap

Megoldás és eszközök a hivatali aggresszióra / Solutions and measures to take to prevent aggressive behavior in offices

SEE English version below

ELŐZMÉNYEK:
1. http://robertkovacs.blogspot.hu/2015/04/eroszakos-ugyfelek-az-onkormanyzati.html
2. http://robertkovacs.blogspot.hu/2015/05/polgarmesteri-hivatalok-eroszakos.html

Amennyiben a hivatal is felelős az ügyfelek viselkedéséért, úgy kérdés az, hogyan tudja minimalizálni az erőszakos eseteket, azok súlyosságát, és általában kevésbé feszülté tenni az ügyintézést mind a hivatali dolgozók, mind pedig az ügyfelek számára?

A legfontosabb lépés mindig az, hogy a kommunikáció javításával a hivatali ügyintézést átláthatóbbá, gördülékenyebbé kell tenni – ennek része az is, hogy világossá kell tenni az ügyfelek számára az ügyintéző felelősségének, döntési jogának korlátait, hatáskörét.

Továbbá az ügyfélfogadási rendet jobban kellene igazítani a lakossági igényekhez; több teret biztosítani az internetes, elektronikus ügyintézésnek.

Az agresszív magatartás megelőzésének sarkalatos pontja a munkahelyi feltételek, az ügyféltér és a hivatali rend olyan jellegű átalakítása, hogy az a hivatali dolgozók személyes biztonságát jobban szolgálja, a személyes és lelki regenerációját, a feszültségek levezetését lehetővé tegye; továbbá az ügyfelek számára is egy nyugodtabb ügyintézést biztosítson.

A hivatali dolgozókat közvetlenül is fel lehet készíteni arra, hogy hogyan tudják megelőzni, kezelni az agresszív helyzeteket, erre megfelelő képzéseket szervezni.

Ha azonban már megtörtént az agresszív incidens, akkor nagyon fontos lenne, hogy ne maradjon következmények nélkül. Az agresszor felelősségre vonásán túl az is lényeges, hogy a hivatal dolgozója a megrázó incidens után, azt feldolgozva, félelem és stressz nélkül tudja folytatni a munkáját tovább. Ehhez azonban olyan lehetőségeket kellene biztosítani számára a hivatal részéről, hogy szakemberrel és akár a munkatársaival közösen képes legyen túllépni az elszenvedett traumán.

A Helyi Obszervatórium a TÖOSZ megbízásából, 2013-ban kérdőíves kutatást végzett a harmadik oldali erőszak jelenségéről. A kérdőívek feldolgozása után a Helyi Obszervatórium tanulmány készített a kutatás eredményeiről: Benedek István, Gazsó István, Kovács Róbert, Sükösd Anikó: Kutatási jelentés az önkormányzati hivatalokat az ügyfelek oldaláról érő erőszakról, fenyegetésekről.
A tanulmány a következő linken érhető el: http://www.localmonitoring.eu/Eroszak_1


ENGLISH VERSION:
If we can state that the office is almost in part responsible for the behavior of clients than the question is what it to minimalize violent cases, their level treat and in general decrease tension during official process for clients and employees.
The most important step is to better communication to make bureaucratic procedures more transparent, and as part of it make clear the responsibility and competences on taking decisions of the administrator.


The opening hours should be adjusted as much as possible to public needs, and electronic and internet based ‘e-services’ should gain more and more space.
A cardinal element of preventing aggressive behavior is to reorganize working conditions, the space in the room to receive clients, and the bureaucratic process itself in order to serve better security of local employees, to warranty their personal and spiritual regeneration, to decrease tension, finally to warranty for clients a calmer service.
Public officer should be prepared to treat aggressive situations, they should take courses.
Once the incident happened it is important that it have consequences. The aggressor should take the responsibility, but it should be secure to public officer that after processing what happened they can follow to work without any fear or stress. For this it should be secured by the office for the officer and its colleges to process the events, the trauma alone or in group.
The Local and Regional Monitoring Institute hired by Association of Hungarian Local Governments in the framework of a Norwegian cooperation program made a survey on the topic of third party violence. After data processing a study titled “Report on violence and threat from clients in local government’s offices” was delivered by István Benedek, István Gazsó, Róbert Kovács and Anikó Sükösd. You reach it http://www.localmonitoring.eu/en/index.php [English version]


 






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése