ELŐZMÉNYEK:
1. http://robertkovacs.blogspot.hu/2015/04/eroszakos-ugyfelek-az-onkormanyzati.html
2. http://robertkovacs.blogspot.hu/2015/05/polgarmesteri-hivatalok-eroszakos.html
Amennyiben a hivatal is felelős az ügyfelek viselkedéséért, úgy kérdés az, hogyan tudja minimalizálni az erőszakos eseteket, azok súlyosságát, és általában kevésbé feszülté tenni az ügyintézést mind a hivatali dolgozók, mind pedig az ügyfelek számára?
Amennyiben a hivatal is felelős az ügyfelek viselkedéséért, úgy kérdés az, hogyan tudja minimalizálni az erőszakos eseteket, azok súlyosságát, és általában kevésbé feszülté tenni az ügyintézést mind a hivatali dolgozók, mind pedig az ügyfelek számára?
A legfontosabb
lépés mindig az, hogy a kommunikáció javításával a hivatali ügyintézést
átláthatóbbá, gördülékenyebbé kell tenni – ennek része az is, hogy világossá
kell tenni az ügyfelek számára az ügyintéző felelősségének, döntési jogának
korlátait, hatáskörét.
Továbbá az
ügyfélfogadási rendet jobban kellene igazítani a lakossági igényekhez; több
teret biztosítani az internetes, elektronikus ügyintézésnek.
Az agresszív
magatartás megelőzésének sarkalatos pontja a munkahelyi feltételek, az
ügyféltér és a hivatali rend olyan jellegű átalakítása, hogy az a hivatali
dolgozók személyes biztonságát jobban szolgálja, a személyes és lelki
regenerációját, a feszültségek levezetését lehetővé tegye; továbbá az ügyfelek
számára is egy nyugodtabb ügyintézést biztosítson.
A hivatali
dolgozókat közvetlenül is fel lehet készíteni arra, hogy hogyan tudják
megelőzni, kezelni az agresszív helyzeteket, erre megfelelő képzéseket
szervezni.
Ha azonban már megtörtént az
agresszív incidens, akkor nagyon fontos lenne, hogy ne maradjon következmények
nélkül. Az agresszor felelősségre vonásán túl az is lényeges, hogy a hivatal
dolgozója a megrázó incidens után, azt feldolgozva, félelem és stressz nélkül
tudja folytatni a munkáját tovább. Ehhez azonban olyan lehetőségeket kellene
biztosítani számára a hivatal részéről, hogy szakemberrel és akár a
munkatársaival közösen képes legyen túllépni az elszenvedett traumán.
A Helyi Obszervatórium a TÖOSZ
megbízásából, 2013-ban kérdőíves kutatást végzett a harmadik oldali erőszak
jelenségéről. A kérdőívek feldolgozása után a Helyi Obszervatórium tanulmány
készített a kutatás eredményeiről: Benedek
István, Gazsó István, Kovács Róbert, Sükösd Anikó: Kutatási jelentés az
önkormányzati hivatalokat az ügyfelek oldaláról érő erőszakról, fenyegetésekről.
A tanulmány a következő linken
érhető el: http://www.localmonitoring.eu/Eroszak_1
ENGLISH VERSION:
PREVIOUS COMMENTS ON THIS TOPIC:
1st http://robertkovacs.blogspot.hu/2015/04/eroszakos-ugyfelek-az-onkormanyzati.html
2nd http://robertkovacs.blogspot.hu/2015/05/polgarmesteri-hivatalok-eroszakos.html
The most important
step is to better communication to make bureaucratic procedures more
transparent, and as part of it make clear the responsibility and competences on
taking decisions of the administrator.
The opening hours
should be adjusted as much as possible to public needs, and electronic and
internet based ‘e-services’ should gain more and more space.
A cardinal element of
preventing aggressive behavior is to reorganize working conditions, the space
in the room to receive clients, and the bureaucratic process itself in order to
serve better security of local employees, to warranty their personal and
spiritual regeneration, to decrease tension, finally to warranty for clients a
calmer service.
Public officer should
be prepared to treat aggressive situations, they should take courses.
Once the incident
happened it is important that it have consequences. The aggressor should take
the responsibility, but it should be secure to public officer that after
processing what happened they can follow to work without any fear or stress. For
this it should be secured by the office for the officer and its colleges to process
the events, the trauma alone or in group.
The Local and Regional
Monitoring Institute hired by Association of Hungarian Local Governments in the
framework of a Norwegian cooperation program made a survey on the topic of
third party violence. After data processing a study titled “Report on violence
and threat from clients in local government’s offices” was delivered by István
Benedek, István Gazsó, Róbert Kovács and Anikó Sükösd. You reach it http://www.localmonitoring.eu/en/index.php [English
version]
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése