2015. május 3., vasárnap

Polgármesteri hivatalok - erőszakos ügyfelek II. / Violence in mayors office Part II.

ELŐZMÉNY: http://robertkovacs.blogspot.hu/2015/04/eroszakos-ugyfelek-az-onkormanyzati.html

Gerjesztő tényezők

A hivatali erőszakos esetek nem két (vagy több) magánszemély konfliktusa egymással, hanem a hivatal és képviselőjének a konfliktusa magánszemélyekkel. Ez nem szójáték, az elkövető megsérti a hivatalt is, de a hivatal is viseli a felelősség egy részét az eset miatt. Itt ugyanis olyan gerjesztő tényezőket is figyelembe kell venni, mint a hivatali térszervezés sajátosságai, például a zsúfoltság, az ügyfél váró szervezése és idő, az ügyfél és az ügyintéző elszeparáltsága, az ügyfél kényelme, vagy akár a hőmérséklet. Az ügyfél helyzetéből adódóan érezheti magát tehetetlennek vagy akár frusztráltnak, amit fokozhat, ha anyagi megélhetését vagy gyermekét érintő ügyekben vár segítséget a hivataltól. Ezek meglehetősen egyenlőtlen élethelyzetek, amelyben az ügyfél eleve nagyon kiszolgáltatott. A lassú, többlépcsős, bonyolult ügymenet türelmetlenné; idegessé teheti a várakozókat, ráadásul megélhetésükért, gyermekükért küzdve, éppen könnyen elveszthető munkahelyüket, kockáztatják, munkájuktól maradnak távol. Gyakran már a várakozástól feszült hangulatban jutnak el a hivatal dolgozójával való párbeszédig; aki, mint a merev és bürokratikus hatalom képviselője lép be a személyközi kapcsolatban. Emellett a hivatali dolgozók terheltsége és az erőszakos incidensektől való félelme miatt, ők maguk is távolságtartóbban, olykor türelmetlenebbül viszonyulnak az ügyfelekhez.

A Helyi Obszervatórium a TÖOSZ megbízásából, 2013-ban kérdőíves kutatást végzett a harmadik oldali erőszak jelenségéről. A kérdőívek feldolgozása után a Helyi Obszervatórium tanulmány készített a kutatás eredményeiről: Benedek István, Gazsó István, Kovács Róbert, Sükösd Anikó: Kutatási jelentés az önkormányzati hivatalokat az ügyfelek oldaláról érő erőszakról, fenyegetésekről.
FOLYTATÁS: http://robertkovacs.blogspot.hu/2015/05/megoldas-es-eszkozok-hivatali.html

A tanulmány a következő linken érhető el: http://www.localmonitoring.eu/Eroszak_1


 
ENGLISH VERSION:

PREVIOUS COMMENT ON THIS TOPIC: http://robertkovacs.blogspot.hu/2015/04/eroszakos-ugyfelek-az-onkormanyzati.html

Factors generating violence

The violent acts in mayor’s office are not purely the conflict of two private persons but the conflict of the person representing the office and a private person. This is not a game with words, but the fact that the office is offended by the act, and also take part of the responsibility for the act. While it organize the space of bureau, it is responsible for overcrowded spaces, for organizing the waiting room, and time, the separation of client and public officer, the comfort of the client or even the temperature. In these circumstances that the client can have the filling of helpless, and even can be frustrated, which discomfort can increase while trying to solve problems related earnings to live or problems related to his children. These are especially unequal situations where the client is helpless from the outset. Even worst while among these condition the client has to solve its problem confronting bureaucratic procedure of several steps. They become nervous because fighting for their earning or children they risk their job, by staying for longer out of their workplace. In many cases clients enter in a conversation, get into the interpersonal relationship with the public officer representing a rigid and bureaucratic power among these tensions. In the same time public officers themselves are overcharged and they fear violent incident with clients. For these they will keep distance from the client and its problem and will be, they also impatient.


The Local and Regional Monitoring Institute hired by Association of Hungarian Local Governments in the framework of a Norwegian cooperation program made a survey on the topic of third party violence. After data processing a study titled “Report on violence and threat from clients in local government’s offices” was delivered by István Benedek, István Gazsó, Róbert Kovács and Anikó Sükösd. You reach it at http://www.localmonitoring.eu/en/index.php [English version]
NEXT ON THE SAME TOPIC: http://robertkovacs.blogspot.hu/2015/05/megoldas-es-eszkozok-hivatali.html
 

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése